Néhány napja jelent meg oldalunkon egy olvasói levél, melynek címe „PÉTÁV: Százmilliós osztalékokra van pénz, visszafizetésre nincs” volt. A levél hatására a cég is írt számunkra, ahol leírják azt, hogy mikor, és hogyan fizetik vissza a túlfizetésből keletkező összegeket, és mit tehetünk akkor, ha nincs elég meleg a lakásban! A levelet változtatás nélkül közöljük!

Tisztelt Szerkesztőség!

Az alábbiakban küldöm társaságunk válaszát a bahir.hu oldalon 2020. 10.13-án „PÉTÁV: Százmilliós osztalékokra van pénz, visszafizetésre nincs” címmel megjelent cikkükre.

Júniusban társaságunk minden olyan lakossági ügyfelével elszámolt, ahol a lakóközösség a fűtési időszakot követően a lakások fűtött légköbmétere alapján számol el. Azoknál a felhasználói közösségeknél, ahol a fűtési költség felosztása a radiátorokra felszerelt költségmegosztók alapján történik, a felhasználói részarányokat tartalmazó, a képviselő által aláírt listák birtokában tudunk csak elszámolni (amit a lakóközösség képviselője juttat el társaságunkhoz). Az adott hónap 23-ig beérkezett listák birtokában a leadást követő hónap számláiban, 23-a után beérkezett lista esetén (az önkormányzati rendelet, valamint a hatályos megállapodás értelmében) az átvételt követő 45 napon belül történik meg az elszámolás. 

Ha az elszámolás eredményeként túlfizetés jelentkezik, akkor társaságunk, amennyiben nincs lejárt határidejű tartozása az ügyfélnek és a túlfizetés 3000 forint összeg felett van, társaságunk a választott fizetési módnak megfelelően visszautalja az összeget, a 3000 forint alatti túlfizetést a következő hónap számlájában írjuk jóvá a távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény végrehajtásáról szóló 157/2005. (VIII.15.) Korm. rendeletben meghatározott módon.  Amennyiben hátraléka van az ügyfélnek, akkor a túlfizetésből a tartozás kiegyenlítésre kerül, a különbözetet pedig visszautaljuk.

Előfordulhat olyan eset, mikor az elszámolás eredményeként jelentkező túlfizetést társaságunk elutalja az ügyfél részére azonban az valamilyen oknál fogva (pl. rossz bankszámlaszám, postai kézbesítésnél nem veszi át az ügyfél, stb.) visszaérkezik társaságunkhoz. Ilyen esetekben a következő hónap számláiban írjuk jóvá az összeget. Javasoljuk, hogy olvasójuk vegye fel társaságunkkal a kapcsolatot, hogy számára is megnyugtató, pontos választ tudjuk adni kérdéseire.

Olvasójuk azt is jelzi, hogy lakásában nem megfelelő a hőmérséklet. A lakásokban a hőmérséklet szabályozásáról a felhasználóknak kell gondoskodniuk. A szabályozáshoz, a megfelelő helyiséghőmérséklet beállításához jól működő fűtőtestszelep szükséges. Az épület fűtési vezetékei, hőleadói, szerelvényei a felhasználók tulajdonát képezik. Működőképes állapotban tartásuk gondoskodást igényel, a hibás, nem működő eszköz javítását, cseréjét a lakóknak meg kell oldaniuk. Szelepcsere esetén célszerű a termosztatikus szelepeket választani, amelyek képesek a helyiséghőmérsékletet a beállított értéken tartani. Ha a lakásban korszerű felhasználói berendezések, jól működő radiátorszelepek vannak és ennek ellenére hideg van a lakásban, akkor keresse társaságunkat és jelentse a hibát.

Tisztelettel,

Rozsos Rózsa

vállalat- és ügyfélkapcsolati menedzser

PÉTÁV Pécsi Távfűtő Kft.

kiemelt kép: szabadpecs.hu