Az index.hu új szerkesztősége egyelőre nem teljesít jól. A lap újságírói még július végén jelentették be, hogy felmondanak és új hírportált alapítanak (ez lett a Telex), a helyüket más írók vették át. A váltás finoman szólva sem lett zökkenőmentes:

amíg júliusban 53 milliónál is több látogató volt a honlapon, addig ez a szám szeptemberre 38 millióra csökkent.

15 millió olvasót veszítettek el, nagyon-nagyon rövid időn belül. Ám ami az egyik lapnak tragédia, a másiknak lehetőség. Miközben az Index olvasottsága rég nem látott mértékűre zuhant, addig például a hvg.hu egyértelműen fejlődni tudott. Ők a júliusi 16 milliós elérést szeptemberre 20 millióra tudták növelni. Hasonlóan járt a 444, ahol szintén 16 millió körüli látogatót jegyeztek júliusban, szeptemberre ez a szám 21 millió fölé nőtt. Legjobban talán a 24.hu járt: ők 25 millióról, közel 33 millióra emelték az oldalra kattintók számát júliusról szeptemberre.

De miként néz ki a magyar online médiapiac?

A Google-Facebook-Youtube hármas vezet, de ami a híroldalakat illeti, ez a mostani sorrend:

Még mindig az Index az első, őket a 24.hu, majd az Origo követik. Tőlük kicsivel lemaradva következik a 444-HVG-Blikk hármas. Érdekesség – és picit elkeserítő is talán – hogy a magyarok által legtöbbször látogatott húsz honlap között 4 pornográf oldal is található. A Pornhub konkrétan a tizenegyedik leglátogatottabb weblap a magyar felhasználók körében.