Dr. Keresztes László Lóránt az LMP frakcióvezetője is részt vett a mai pécsi közgyűlésen, ami után sajtótájékoztatót tartott a baranyai országgyűlési képviselő.

A város költségvetésének módosítására reagált elsőként, elmondta, hogy a város régóta nehéz helyzetben van, de az elmúlt időszakban a kormány megszorító intézkedései még komolyabb kihívást jelentenek Pécs számára. Megemlítette például a gépjárműadó elvonását, vagy azt a tényt, hogy a kormány kivonul a közösségi közlekedés mögül, ami nagyon komoly terheket fog róni Pécsre és a pécsi emberekre. Ráadásul közel két milliárd forintot fognak elvonni a Pécsi Tudományegyetemtől is, ami érintheti a várost is.

„Tudjuk, hogy nagyon nehéz időszakon van túl Pécs 2009 és 2019 között, és persze azt is, hogy 2009-ben is nagyon komoly volt a város adóssága.” – folytatta Keresztes.

A várost a szocialisták 2009-ben közel 45 milliárdos adóssággal adták át, majd, miután a kormány átvállalta az állam adósságát, a Fidesz képtelen volt helyreállítani a város gazdaságát, és ismét eladósították Pécset. Ebben a nehéz helyzetben találta Pécsen a városvezetés cseréje, majd idén a koronavírus okozta válság, majd a kormányzati megszorító intézkedések sokasága.

„Erről a nehéz helyzetről nem a pécsi emberek tehetnek, nem lehet őket büntetni, a megszorító intézkedéseket vissza kell vonni” – tette hozzá az LMP frakcióvezetője.

Keresztes ennek érdekében összefogásra szólította fel a baranyai országgyűlési képviselőket, de mint mondta csak az ellenzékiek csatlakoztak a kezdeményezéshez, a kormánypártiak nemet mondtak rá. Összefogva levelet írtak a kormánynak, a megszorítások ellen, de a válaszlevél lesújtó volt. A miniszterelnökség nem ismeri el, hogy Pécsett ezek súlyosan érintik a megszorításokat, nem ismerték fel, hogy ezzel közvetlenül a pécsi embereket büntetik. 

„A kormányra nem számíthat Pécs.”

Ennek ellenére a költségvetés vitája során érvelt Pécs és Baranya mellett, próbált módosító javaslatokat benyújtani, például a közösségi közlekedés kapcsán. Nehéz helyzetben van a pécsi közlekedés, például a Volvo-ügy miatt, ráadásul a járműállomány is elöregedett, szükség van ennek a cseréjére. 6 milliárdot juttatott volna Pécsnek ez a javaslat, hogy korszerűsítsék a buszokat, ám ezt a kormányzati többség lesöpörte. Külön megdöbbentő volt, hogy még Hoppál Péter, pécsi országgyűlési képviselő is nemmel szavazott, ő sem támogatja azt, hogy új buszokat kapjanak a városban élők.

Ugyanakkor a helyi kormánypárti képviselőktől hallott pozitív gondolatokat a mai közgyűlésen, hiszen az itteni képviselők elismerték, hogy szükség lenne kormányzati támogatásra, szükség lenne a víziközművek fejlesztésre kapcsán központi forrásokra, új buszokra, a közösségi közlekedés állami támogatására. Keresztes szerint egy fél hivatalos ígéret is elhangzott Csizmadia Péter és Kővári János részéről, miszerint hajlandóak közösen fellépni ebben az ügyben a pécsiekért.

„Ha Hoppál Péter továbbra is elárulja a pécsieket, legalább a pécsi közgyűlésben létrejöhet egy pártpolitikán felül álló konszenzus.” – zárta szavait Keresztes.